Nieuws

Weet jij waarom jouw lezers geen boodschap aan jouw e-mails hebben?

Vorig jaar onderzocht een academisch ziekenhuis hoe vaak het personeel e-mails opende. Op z'n zachtst gezegd kon dat stukken beter, zo bleek. De resultaten verrassen mij niet: we veronderstellen dat onze e-mails, brieven en notities gewoon goed en lekker gelezen worden, maar dat is niet zo. Terwijl het wel vrij simpel anders kan.

Natuurlijk wil ik hier niet een potje negatief zitten doen - even vertellen dat bijna iedereen vrij belabberd schrijft. Er wordt in het werkende leven ontzettend veel geschreven, van verslagen, notities, e-mails, online teksten tot jaarverslagen. En veel is leesbaar en grammaticaal op orde. Maar dat betekent niet dat deze teksten doen wat zakelijke teksten moeten doen: direct boeien en jouw lezer laten doen wat jij wilt bereiken met die tekst.

Ongeopend

Medewerkers van het academisch ziekenhuis gaven aan geen prioriteit aan veel e-mails te geven. Ze hadden het immers al zo druk en bij het merendeel van de e-mails was niet direct duidelijk waar het over ging. Dus bleven ze ongeopend.

In het gratis webinar 'Hoe jouw lezers gaan doen wat jij wilt' dat ik op donderdagochtend 9 februari a.s. geef, krijg je 3 praktisch tips die ervoor zorgen dat dit niet met jouw e-mails gebeurt. Hoe zet je je lezers in de actiestand? De eerste tip is deze:

Communiceer in zakelijke teksten direct relevantie en toegevoegde waarde

Alleen als jij zélf bereid bent eerlijk en kritisch naar het effect van je zakelijke teksten te kijken en openstaat voor verbetering, kan er iets veranderen. Je gaat ontdekken dat er aantoonbaar meer respons komt op zakelijke (online) teksten als je schrijft volgens het simpele principe van Triple B en de trucs toepast. Op 9 februari a.s. wil ik je graag met eigen ogen laten zien hoe effectief en aantrekkelijk schrijven werkt. Welkom!

Gratis ticket boeken

Werk, nieuws en blogs